Wednesday 27 January 2010

POLKA DOTS, TEXTILE CUPCAKES AND CELL PHONE PICS

A couple of days ago I took the train trough a beautifully white and shimmering winter landscape to Tampere to visit my friend and fellow burlesque gal Olivia Rouge. She is also aprofessional seamstress and I picked up two items tailored for me. Olivia's working space is for the moment situated on the small loft in Vaudevillle Boutique. She has recently developed her webshop so why not sheck it out. International orders have to be emailed separately though.

Skirt lining being cut out (and I'm not that impressed with my new mobile phone's camera).


Polka dot skirt developing!

Vaudeville Boutique has delicious muffin pin cushions and cream whip rings! (And I'm almost impressed by new mobile phone's camera now!)

19 comments:

esme and the laneway said...

Gorgeous pin cushions! Looking forward to seeing the skirt, too.

The Freelancer's FashionBlog said...

Esme : yes aren't they! And skirts! In plural - I had two made :)

Darla: Retro Ways said...

The skirt looks like it is going to be cute, and cant wait to see the look of the other one.


Those rings are yummy.

♥Darla

Unknown said...

Can't wait to see your skirts! I always read your blog! xx

Emm said...

Adorable. Love the pin cushions.

-emm
spindizzyfall.blogspot.com

Mattamorphis said...

I know right. Aren those pin cushions deelish.

Cup Of Kitten Tea said...

What Gorgeous rings! *needs!* your blog is always so delicious, and far too tempting! xo

pumps & luiers said...

great sewing-space - a place you want to get lost in!

Nadja said...

Love the rings ^^

Chantele Cross-Jones said...

omg i want one of those rings!!

Anonymous said...

Hejsan! En fråga som inte har något med saken att göra, men vilka inställningar har du ändrat då du får så stora/breda bilder in här på bloggen?

Tack i förväg!

Minna

The Freelancer's FashionBlog said...

Minna : Jag ändrar på koden (postar alltid i html-mode). Width och height måste vara "undefinedpx" istället för t.ex 400px och s400 i slutet på bildens kod skall vara s800. Men för att dethär skall fugnera måsta man ha fixat koden på hela sidan först, så den kan ta breda bilder. Max bredd på bilder jag kan lägga upp här med det template jag har är 635px. Jag googlade rut en hel massa innan jag hittade instruktioner! Det hjälper om men kan lite html men det finns ganska tydliga beskrivningar över hur man skall göra som man borde klara sig med ifall man inte har ett hum om koder...

Elina said...

Så härliga ringar! Man vill ju äta upp dem :)

Anonymous said...

Tack för svaret! Jag kollade faktiskt igenom dina sidors lähdekoodi och ändrade bredden på min blogg, mycket trevligare så! Vilken stalker jag är!

Men superstort tack! Här ska det publiceras breda bilder, jippii! De ser så mycke bättre ut så!

Minna

Anonymous said...

Hej ännu! Tänkte ännu kolla med en sak som jag inte ännu riktigt uppfattade. Eller jag får bilderna och bli breda och höga, men skalan kan ju bli lite vad som helst...

Eller är det fast vid "undefinedpx" i koden som skulle få bilden att hålla sin rätta proportion så att jag inte får en massa avlånga eller t.ex. väldigt korta människor på bilden?

Tack igen! Lite ute ännu, men väldigt nära att jag förstår :)

H. Minna

Anonymous said...

Jes! Jag fick det och fungera! Så glad jag blev! Tack snälla!

H. Minna

The Freelancer's FashionBlog said...

Minna : Bra! (Innan jag uppdaterade min browser gav koden automatiskt "undefinedpx" och det endä jag behövde ändra på var s400 till 8. Jag fattade inte heller först attdet var fast på det men insg sedan att jag måste måste ändra siffrorna till det för att få det att funka :)

tam said...

I'm in love with those pin cushions!

Just to let you know I tagged you for the beautiful blogger award x x

All Women Stalker said...

Those pin cushions will really inspire me to sew more dresses! gotta have those!