Saturday 14 June 2014

THE DIFFERENCE OF A DETAIL


When it comes to personal style preferences may come and go, the hues may vary so to say but the basic idea stays the same. Well, for me, at least. The past year(s) I have tend to go (back) for more timeless pieces and combos that can be styled into pretty much anything depending on what I'm are feeling for the moment. Because in most cases it is not really about what you wear, but how you wear it and what you wear it with.


Here outfitting myself in a pair of old black shorts (which I rather seldom wear, shorts, in general) and a plain cotton shirt. That depending on what shoes or hair I have with it can look like pretty much anything.


A head scarf can serve as something of an instant retrofier.


While popping Eddi's hat on -I sometimes do here on the farm for no apparent reason- the combo gets kind of young and hipster. (And here young people and hipsters are probably shaking their head 'uuummm... No'. But to my eyes at least!)

4 comments:

Anonymous said...

Fina kombinationer! Nu är det här ett totalt sidospår men kan du inte berätta mer om din veganism, kanske i ett eget blogginlägg? Hur det började (djuretiska skäl, miljöskäl, hälsoskäl?) osv. För visst är du väl vegan? Jag är själv vegetarian men funderar på att ta steget över till veganism. Jag var vegan under ca 1 år för många år sedan men då jag fortsatte att använda läder/skinnprodukter som skor, väskor, möbler etc.(second hand/vintage dock men ändå...) så blev det svårt att förena veganismens ganska hårda linje med min tro på återvinning.Så jag funderar fortfarande lite hur jag skulle göra med att få ihop detta. Hur tänker du kring detta med veganism och begagnade skinn/läder/mocka-produkter? Var drar du gränsen för hur långt du är villig att gå för veganismen? Du kanske redan har dragit den historien tidigare men jag kan inte minnas att jag läst om det. Det vore väldigt spännande och inspirerande!
/Lotta

Watch Full Movies For Free said...

Looking gorgeous :)

The Freelancer's FashionBlog said...

Lotta : mjoo, möjligtvis! Fast jag är inte egentligen vegan, även om jag till största delen äter vegansk kost. Jag var vegan också i lite på ett år tidigare i livet, men nu som äldre ser jag på saken på annat sätt, ideologier, regler, orsaker. Man kan ju ta små steg intaget, göra saker gradvis, eller sedan på sitt eget sätt. - bättre med rätt så mycket än ingenting alls. Sådär som när några säger att det är onödigt att äta hälsosamt och gå på gym om man ändå dricker öl. Inte förstör en öl alltihop, och et är inte heller onödigt att gå till gymmet fastän du ibland tar en drink eller två :)
Hos oss t.ex dricker barnen mjölk och äter ost som jag köper även om jag själv använder ko-produkter rätt så sällan. (kött köper jag inte, men min man lagar det åt barnen nog) Nuförtiden kunde jag tänka mig att äta kött från vår egen gård eftersom jag vet hur det djuret haft det (djuren har varit fritt ute etc) men sen igen så vill jag inte och behöver inte heller göra det för att överleva så jag står över. Största orsaken till att jag idag undviker djurprodukter är massproduktion och sättet att se på sk. produktionsdjur. Tycker inte längre som tidigare att det är onaturligt att äta djur för det är det ju inte egentligen. Men sättet som det mesta produceras på idag är inte naturligt.

Sedan om övriga produkter, eftersom kött etc- produktion (högst antagligen) alltid kommer att finnas är det ju i sig bättre att isåfall utnyttja alltid man kan, alla delar ben skinn etc., det skulle ju vara vettigt. Men tyvärr går väl inte kött- och läderproduktion sådär särskilt mycket hand i hand såvitt jag förstår...
Men ännu detdär med linjer och regler etc, man kan ju minska gradvis. Och sen är det ju att göra som man själv tycker att är bäst; om man vill konsumera djur så lite som möjligt och också återanvända kan man ju para ihop det så om man vill?
Ja, nu blev det lite långt inte-så-strukturerat-kommentarsvar - kanske något i någon form blir en post också :

Anonymous said...

Tack för ett långt och utförligt svar! Jag äter väldigt liknande som dig dvs. mycket vegansk mat och raw food och kanske främst enligt den ayervediska modellen. Jag tror att det kan vara klokt att inte sätta upp för mycket regler och förbud kring kosten, det kan lätt bli väldigt fel och slå över till ätstörningar vilket jag tycker att man ser idag då trenddieter som t ex LCFH fått så stor genomslagskraft. Det som börjar som en "dra ner på kolhydraterna"-GI-liknande-diet leder snart till en fullfjädrad-LCHF-diet där man skyr t.o.m. grönsaker, rotfrukter och frukt vilket i mina ögon är helt absurt! Jag är själv starkt emot LCHF-dieten eftersom jag anser den vara djupt omoralisk och oetisk utifrån såväl djur- som miljöhänsyn. Den är dessutom en farlig inkörsport till ätstörningar med sitt antikolhydrat-tänk. Vi behöver ju kolhydrater! Hur pass utbredd är LCHF i Finland? Här i Sverige är det stort men kanske att man kan börja ana en avmattning och att vi går mot en grönare trend...Hoppas, hoppas!
/Lotta